Det räcker inte med att skapa förutsättningar för ökad cykling. Man måste också upplysa regionens invånare om cykelns förträfflighet och den infrastruktur som finns för den. Detta ska nu göras som masskommunikativa kampanjer.

Syfte och Mål
Med kampanjer uppmuntra till ökad cykling i Öresundsregionen. Att minska andelen korta bilresor för att öka andelen cyklister, men också att få fler att börja cykla överhuvudtaget. Det primære mål er øge helsen hos befolkningen, det sekundära att minska miljöpåverkan. Regionens cykelmuligheder marknadsförs i hele regionen, hvilket vil kunne fremme en mindre energikrævende udvikling i feriemønstrene – ferie i nærområdet, men alligevel så anderledes! Ett mål är att cykeln ska få liknande symbolvärde som bilen har idag av frihet och status.

Sidan senast redigerad av Jonas Hedlund den 4 maj 2010

Nyheter om delaktiviteten:
Gemensam kalender för projektet

Du er mere sikker på cyklen end i sofaen!